Došlo k obecnému nárůstu poptávky po personalizovaných produktech pro jednotlivé zákazníky. V průzkumu od Deloitte zjistili, že více než 50 % potenciálních zákazníků v některých kategoriích mělo zájem o personalizovaný produkt nebo službu.
Různé odvětví se v průběhu delšího období stále více posouvají směrem k produkci, kde měl každý zákazník možnost ovlivnit a navrhnout prvky produktu, který koupil. Obvykle se však jednalo o dražší produkty, jako jsou automobily, kde si můžete vybrat různé možnosti a také barvu.
Bylo však obtížné to rozšířit na levnější produkty, protože například tradiční výroba plastových výrobků vyžaduje použití formy. Změna v produktu si vyžaduje novou formu, což je nákladné na výrobu.
3D tisk však otevírá zcela nové možnosti pro personalizaci produktů pro jednotlivé zákazníky.
To může například zahrnovat:
- Barva
- Omezení v tomto ohledu vlastně stanovuje pouze představivost, protože je možné koupit plast v mnoha různých barvách.
- Velikost
- Díky 3D tisku je možné do určité míry variabilně měnit velikost vyráběných produktů, přičemž jste však omezeni velikostí tiskové desky tiskárny.
- Texty/vyryté nápisy
- Například vyrábíme razítko s libovolným textem. To lze použít pro různé otisky například v hlíně.
- Výkresy
- Také je možné vyrábět specifičtější produkty, jako jsou 3D tištěné návrhy, které také nabízíme.
- Postavy/modely
- Velmi se také používá 3D tisk při výrobě postav, protože si můžete snadno získat svou zcela speciální (typicky digitální) postavu v fyzickém tisku. K tomu lze například použít heroforge.
3D tisk je stále relativně nová technologie, ale do této technologie se intenzivně investuje, což umožňuje rychlý rozvoj technologie. To znamená, že masová výroba personalizovaných produktů je dnes blíže než kdy jindy a znamená to, že snadněji dostanete přesně to, co potřebujete.
Můžete začít kontrolou našich produktů zde na této stránce.